vrijdag 3 juli 2015

Eentje om cadeau te doen.

De dochter van een vriendin/collega deed haar eerste communie.
Net zoals Alina is het meisje zot van jurken.
Vooral van die waarin ze kan ronddraaien.

Om aan die wens tegemoet te komen, besloot ik om naast de gebruikelijke saaie centenenvelop, nog een jurk de naaien.
Eentje met veel zwier en in haar lievelingskleur.
 
 
De voorkant
Ik werkte met stolpplooien in het volledige rokgedeelte.

 
De achterkant
Ik werkte met een blinde rits en tussen de rok en het bovenstuk stak ik paspel.

 
De stolpplooien stikte ik door op een paar cm voor de stevigheid.
 
 
Enkel het bovenstuk werd gevoerd. Ik gebruikte hiervoor een effen katoenen stofje
in dezelfde kleur van de jurk.
 
 
Aan de onderkant voegde ik een sierstiksel toe.


 
De eerste communicant in kwestie met de jurk.
 
Nuttige info
 
Voor het patroon gebruikte ik het bovenstuk uit svdhz van Griet De Smedt. Ik combineerde dit met het rokgedeelte van een jurkpatroon uit B*inspired editie 4.
 
De stof en rits kocht ik In Den Beer te Harelbeke. De paspel haalde ik in de soldeur.
 



3 opmerkingen:

  1. Zo'n mooi kleedje, alle details kloppen, ik ben fan! En het communicantje duidelijk ook :-). Groetjes, Isabel

    BeantwoordenVerwijderen