vrijdag 19 juni 2015

Let me tell you about the birds and the bees ...

 
Mijn dochter is in haar blauwe periode.
Nadat moeder dus alles roze naaide, besloot Alina dat ik aan een nieuw kleur mocht beginnen.
Totaal niet erg want ik was al verliefd geworden op een stofje die aan de eisen voldeed.

Mijn oog was namelijk gevallen op een Timeless Treasures stofje uit de Frozen Christmas Collectie.
Dit in combinatie met een nieuw patroon uit 'stof voor durf het zelvers 2' en een jurk kwam
tot leven.

Mooie foto's die lieten echter wat langer op zich wachten en aangezien Alina de jurk tot haar favorieten doopte (letterlijk en figuurlijk), zijn de kleuren al niet meer zo helder als in het begin.


 
Voor het voorpand gebruikt ik het bovenstuk lily. Ik knipte het in drie delen en voegde zilveren paspel. De blauwe stof is eveneens de voeringstof.
 

 Voor de rok werd het model van de lee gebruikt, maar samen met de naailerares liet ik hem een beetje ruimer uitvallen zodat het geen rechte rok zou zijn maar ook geen cirkelrok.



 
De rug werd in één dezelfde stof gemaakt en voorzien van een blinde rits. Ik ondernam voor de zoveelste keer een poging om de stof te laten doorlopen, maar helaas.





 
Ik combineerde het geheel met een trui en diadeem in zilver. De schoenen hebben eerder een oud beige kleur.

 
Nuttige info
 
Schoenen: Eli van Kinderschoenen Adorable
Trui en Diadeem: Beide van H&M
Stof: Timeless Treasures van Soie Unique
Patroon: Stof voor durf het zelvers 2 van Griet De Smedt

6 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! Ze straalt in haar kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat kleedje staat haar werklijk super mooi!
    Ze straalt!!
    Nog van date please!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor! Ook herkenbaar hier, die kleur-periodes. Bovendien is Lieveke haar jurk-verzadigingspunt bereikt. Tijd om grenzen te verleggen dus 😏

    BeantwoordenVerwijderen