dinsdag 3 maart 2015

The Leather Sweater!




 
Iedereen die graag naait, kent het tijdschrift wel en is al eens verliefd geworden op een patroon dat erin staat.
Mijn liefde ging uit naar The leather sweater.
 

 
Een eenvoudig maar net daardoor een prachtig patroon en nog eens snel klaar ook. Dus twee vliegen in één klap.
In Soie Unique in Deerlijk ging ik om de gepaste stoffen. Zo had ik ook weer een reden om daar eens binnen te springen.
 

 
Twee grijze tricots en een stuk zwart leder en ik was vertrokken. In de Veritas kocht ik nog een leuk opstrijkembleem dat oplicht in het donker. Een uurtje of twee (Ik ben een slow motion naaister ;-)) knip en naaiwerk later ging er een leather sweater op de kapstok te blinken.
 
 
Op model valt hij een stuk groter uit dan verwacht, maar de zoon trekt zich daar duidelijk niks van aan.

 
Cedric is duidelijk tevreden dus een voor herhaling vatbaar patroon.
 
 
Nuttige info
 
Patroon: The Leather Sweater uit La Maison Victor Editie Herfst 2014
Stof: Soie Unique in Deerlijk http://www.soie-unique.be/
Opstrijkembleem: Veritas http://www.veritas.be/
 




 
 




4 opmerkingen:

  1. Leuk! Het is inderdaad een zalig patroon. Moet ik ook nog eens opnieuw gebruiken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij groeit daar van zelf in ;-) heb de zelfde combinatie voor mijne zoon van 12 jaar gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen