dinsdag 10 maart 2015

Een zesjarig doopkleed ...

Onze kinderen zijn niet gedoopt.
Sommigen mensen vinden dit ok, anderen hebben er zo hun eigen mening over.
Maar mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen.
We willen immers dat onze kinderen zelf kunnen bepalen of ze christelijk worden of niet.

Omdat Alina in september in het eerste leerjaar startte en dit ook gepaard gaat met de eerste communie mocht ze kiezen of hieraan wou meedoen of niet.
Aangezien ze al van in de peuterklas over Moeder Maria praat en haar handen kruist, had ik een volmondige ja wel verwacht. Ze was zelfs boos dat ze nog niet gedoopt was.

Dus een feest moest in elkaar worden gestopt en een witte doopjurk genaaid.
Over het feest vertel ik u later wel meer. De jurk daarentegen kunt u hier al spotten.




 
Het is een eenvoudig model uit Stof voor durf het zelvers!. Ik gebruikte het basisbovenstuk en koos voor een cirkelrok. Mijn dochter houdt nogal van rokjes die zwieren. De stof en rits haalde ik beide in den beer.


Verder combineerde ik het met een trui met knopen, juwelen en een witte diadeem. De schoenen zijn van Zecchino d'oro.
De foto's werden genomen op de dag van Alina's doopfeest. Een stralende dag voor een witte jurk.


Nuttige info
 
Het patroon:     'Stof voor durf het zelvers!' Van Lies Bottermans en Griet De Smedt
De stof en rits:  In den Beer in Harelbeke http://indenbeer.com/
De juwelen:      www.veritas.be
De trui:             www.zara.com
Diadeem:          https://www.kreatos.be/
 
 
Tips en Tricks
 
De jurk was spijtig genoeg niet bestand tegen de ijstaart die frambozencoulis bevatte. Met kanjers van rode plekken op de witte jurk tot gevolg.
Het internet weet echter altijd raad een aangezien deze tip werkte, wil ik hem graag met u delen. U moet de jurk een uurtje of twee laten weken in melk. Daarna uitspoelen en wassen zoals u anders zou doen. Laten drogen in een stralende zon en de vlekken zijn weg. Dit werkt echter alleen bij witte kledij.
 

2 opmerkingen: