woensdag 4 maart 2015

Een bolletje wol en een paar breinaalden later ...

Voor deze winter besloot ik om de kinderen hun muts en sjaal zelf te maken.
Voor de muts haalde ik mijn inspiratie uit onderstaand tijdschrift.

 
Ik vond er een leuk en eenvoudig model dat snel in elkaar zou zitten aangezien het met breinaald nummer 7 wordt gebreid. Hierdoor krijg je een grote ribbelsteek waardoor de muts net dat stukje extra krijgt.
 
 

Het idee voor de sjaals haalde ik daarentegen uit mijn favoriete breiboek.
 

 


 
Alina en Cedric waren gek op Veronique Leysen toen ze nog een Ketnetrapster was. Nu ben ik gek op haar omwille van haar prachtige breisels. Haar oversized sjaal is een absolute topper.

Mijn creaties voor deze winter werden door de kinderen goed onthaald. Alleen waren ze letterlijk een stukje oversized en zullen ze nog even in de kast blijven liggen.





 
Nuttige info

Patronen: Nog een breiboek?! van Veronique Leysen
http://mauricecoffeeknits.com/
                Fantastische Ideeën haken & breien november 05/2014 extra uitgave
Wol: Wibra
http://www.wibra.be/vl/




6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ze waren zo oversized dat ik ze zelfs aan kon doen. 😊

      Verwijderen
  2. lekker zacht mooi gedaan alice! ik wil eigenlijk ook een sjaal en muts voor mezel haken...bedankt voor het delen...fijne weekend ☀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt en veel succes met de sjaal en muts voor jezelf. Ik ben al benieuwd naar het resultaat. Voor u ook een fijn weekend.

      Verwijderen