donderdag 11 september 2014

Schilderschort op aanvraag.

Voor school hebben kinderen spullen nodig.
Gelukkig is de school van Alina en Cedric heel zuinig en is de lijst dus klein.

Boeken kaften daar doen ze niet aan mee. Halleluja!
Een pennenzak heb je ook niet nodig. Het gerief dat ze krijgen in school blijft in school.
Schrijfgerief, mappen, schriften, enz... allemaal niet nodig.

Wat moet je dan wel voorzien?
Een schilderschort.
Alina die was reeds voorzien van in de kleuterklas. Toen kon ik nog niet naaien en had moeke een herenhemd verkleind tot kinderversie. Die versie bleek nu nog schitterend te gaan.
Voor Cedric deed ik hetzelfde en zat ik voor een aantal jaren goed.

Maar een andere mama had een probleem. Geen schildershort. Toch geen versie in stof zoals de school vereiste. Dus vroeg ze of ik toevallig dat eens niet in elkaar kon naaien. Geen probleem aangezien ik net een schort voor Alina vanonder mijn naaimachine liet rollen.

Een avondje goed doorwerken en de volgende dag had Alina's klasgenoot Emiel (of moet ik vriendje zeggen aangezien dochterlief de kriebels te pakken heeft) een schilderschort. Volledig gepersonaliseerd.

Moeder en zoon blij en ik een paar coole foto's en blogbericht rijker.






Alhoewel ik een maat negen jaar uitknipte en de jongen in kwestie slechts zes jaar is, paste de hemd al redelijk goed. Dan voorzie je een schort dat kan meegaan tot het derde leerjaar ;-).

Nuttige info

Stof: www.stoffenspektakel.be
Knopen: Lang leve kamsnaps!
Flockfolie: www.soldeur.be
Patroon: Gingerbread uit Homemade mini couture

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen