zaterdag 13 september 2014

Retrofietstrui!

Vorig jaar werd mijn lieve man 30 net zoals ik.
Ondertussen is er al een 1 achter die 3 komen staan, maar toch wil ik er nog even een blogbericht aan kwijt of misschien wel twee. We zullen zien.

Omdat het toch wel een speciale leeftijd is, hebben de kindjes en ik er iets speciaals van gemaakt.

Een surpriseparty die hij toch ontdekte en niet meer zo surprise werd.
Zelfgemaakte cadeau's van de kindjes.
Megaveel chocomousse.
Een cadeaubon van een fietswinkel voor die helm die reeds lang op het verlanglijstje stond.
Een luxe ontbijt en een zelfgemaakt retro fiets truitje.
Natuurlijk overladen door veel knuffels, kussen, wensen en kaartjes.

Nu gaat het natuurlijk over de retrotrui zoals de naam van het bericht al doet vermoeden.
Ik kocht in de soldeur een patroon. 

 
De Flandria van Les Frères Victor.
 
Een pracht van een patroon waar alles bijzonder goed staat uitgelegd.
Omdat ik mijn man zijn maten moest weten, had hij al een vermoeden wat ik ging maken. Hij stelde zelfs langs zijn neus weg de kleuren voor. Groen en zwart moest het worden.
Gelukkig heeft die man van mij standaard maten. Geen aanpassingen, wat een opluchting.
 
Ik maakte een medium omdat zo een fietstrui een beetje moet spannen volgens mijn ventje.
Een beetje naaien, een beetje lostornen, een beetje verder naaien, trots zijn dat het alleen gelukt is, verpakken en afgeven.
 
Het resultaat:
 


 
Nuttige info
 
Stof, rits, patroon en versteviging: www.soldeur.be
Fiets: een oude fiets van het internet dat mijn man restaureerde.

 



1 opmerking:

  1. mooi blog! ik zag u via andere blogger...zal zeker meer gaan lezen...groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen