woensdag 10 september 2014

Een Gingerbread Dino Hemdje!

Meestal naai ik kledij voor Alina.
Reden?
Het is eenvoudiger en er zijn veel meer mooie stoffen voor meisjes.
Om de zoon echter niet tekort te doen, besloot ik om nog eens iets voor hem te naaien.

Een Hemdje werd het en wat voor één. Een echte 'Gingerbread' uit het boek 'Homemade Mini Couture'. Reeds vele malen zag ik dit patroon bij naaivriendinnen de revue passeren en uiteindelijk besloot ik om het boek aan te schaffen of beter gezegd cadeau te krijgen.


Een echte aanrader!
 
Het knippen ging redelijk vlot en dan bleef het hele zaakje liggen. Een volledige zomervakantie! (shame on me)
Maar met de start van het nieuwe schooljaar en de naailes kwam er verandering.
Na een paar uur had ik een hemdje en een gelukkige Cedric.


 
De voorkant.

 
Samen met de hond.
 
 
De achterkant.
 
Aangezien Cedric momenteel verliefd is op Dino's was de stof een voltreffer. Ik had hem al meer dan een jaartje in de kast liggen en ben blij dat hij eindelijk zijn doel vond.
Voor de knopen gebruikte ik kamsnaps. Voor kinderen lekker handig om open te doen en voor de mama veel minder werk om te plaatsen.
 
Nuttige info
 
Knopen: Lang leve de kamsnaps!
Het patroon: Gingerbread uit 'Homemade mini couture.'








1 opmerking: