dinsdag 26 augustus 2014

Bambi in een Jurk.

Ik ging eens naar de soldeur en kocht een patroon. Eentje voor bij de verzameling want net zoals met knopen ben ik er verslaafd aan.
Mocht ik al de patronen maken die in mijn bezit zijn dan was ik binnen tien jaar nog niet klaar. Maar een mens wil kunnen kiezen toch.

Het patroon:
 
Verschillend van mijn andere patronen is dat deze niet bleef liggen. Ik zag er een prinsessenjurk in voor Alina en zij koos het stofje voor bij de jurk.
 
 
De knoopjes in de vorm van een bloem vond ik in de stoffenkamer te Gent.
 
De jurk vond ik mooi, maar toch werden er een paar aanpassingen gedaan. Zo vielen de strikken weg en werd er paspel toegevoegd en tekende ik met hulp van de naailerares een half kraagje erbij (de kraag loopt niet door naar achteren).
 
Omdat het juni was en de naailes op zijn einde liep, bleef de jurk liggen. Ik had het lef niet om zelf verder te doen tijdens de vakantie (slechts 4 maanden ervaring in het naaien leken me niet voldoende).
 
In september haalde ik het pareltje weer boven en besloot vol goede moed verder te doen. Drie lessen later had ik een jurk. Een jurk waar immens veel tijd is in gekropen en waar ik beter als beginnend naaister niet aan was begonnen. Maar het resultaat kan ermee door.
 
 
Voorkant en achterkant van de jurk.
 



 
De jurk op model.
 
Ondertussen is de jurk al bijna een jaar oud maar ze zwiert nog altijd even goed. Toch denk ik van het patroon nog eens boven te halen om een nieuw exemplaar te maken. Eerst mezelf nog wat overtuigen.
 
Nuttige info
 

Kanten boordje: www.veritas.be
Stof, paspel, patroon: www.soldeur.be
 
 
 

 

 

4 opmerkingen:

  1. Leuk hè, zo'n schattig meisje om leuke dingen voor te maken! Ze straalt..... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad heel leuk, maar als ze weten wat ze willen, is het niet altijd zo evident. Groetjes

      Verwijderen