vrijdag 16 mei 2014

Nog eens iets voor mezelf!

Als ik de naaimachine boven haal dan verschijnt er meestal iets voor de kinderen.
Maar af en toe, als ik het aandurf, naai ik iets voor mezelf.
Deze keer was het zover. Ik zou me wagen aan een jurk, namelijk de Anaïs van Iene Miene.

Een leuke en vooral zachte stof van In den beer in één van mijn zomerkleuren en ik ging aan de slag.
Ik maakte de jurk op mijn eentje maar ontdekte bij het passen dat ze te ruim uitviel. Even in de naailes de juf spelden laten steken terwijl ik de jurk aanhad en daarna aanpassen. Met resultaat en voor herhaling vatbaar.

 
Een vlug en bijpassend opsteekkapsel.

 
Met trui en vlindersjaal.

 
De jurk zelf!



 
Een van de gebruikte knoopjes.


 
Bij deze laatste twee nam mijn dochter Alina de foto's.
 
Nuttige info
 
Stof en voering: http://indenbeer.com/
Patroon: De Anaïs van Iene Miene
 
 
 
 

7 opmerkingen: