maandag 26 mei 2014

Moederdag en de Dorothy Day Tripper

Zondag 11 mei was het zover.
'Moederdag!'
Bij deze al een tijdje geleden, maar ik heb ervan genoten.

Een hele dag heerlijk verwend worden door mijn twee sloebers. (Wat hou ik van zelfgemaakte cadeautjes en vrolijke gedichten) 


Maar wat ik nog liever doe dan cadeautjes krijgen, is er geven. Daarom maakte ik iets voor mijn mama en mijn schoonmama.

Het werd voor elk een Dorothy Day Tripper van Swoon sewing patterns. Ik was al verliefd geworden op deze tas nadat An van Jace did it! zo een prachtexemplaren van onder haar naaimachine toverde. Maar de uitdaging leek me heel erg groot en de tas een beetje te gevorderd voor mij.
Gelukkig was An mee op naaiweekend en kreeg ik haar professionele uitleg over hoe je die tas in elkaar steekt. Waarvoor nogmaals een grote 'Dank u wel An!'

Het eerste exemplaar was voor mezelf. Een foto van de binnenkant kan ik bij deze tas spijtig genoeg niet tonen. Foei aan mezelf maar ze is nog niet af.

 
Dorothy Day Tripper
 
De twee volgende probeerde ik dan maar op mijn eentje en we zijn trots op het resultaat.
De tas met de gebloemde bruin/groene stof is voor mijn mama. Deze is ook gemaakt met een schouderriem en zakken aan de binnenkant.
 


 
De tas met oranje en groene stof is voor mijn schoonmoeder. Ook hier zijn er zakken aan de binnenkant.


 
De verpakte cadeaus.
 
 

Nuttige info
 
Ritsen en hengsels: www.veritas.be
Buitenstof (Stenzo), voering, versteviging, paspel, tassenband: www.soldeur.be
Stof gebloemde tas: www.ikea.com

 


2 opmerkingen:

  1. Your Dorothy bags are absolutely wonderful!! I was able to use google translator to change your blog to English - really fun to see your work and read about your process!! Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for the compliment. It's nice to know people read my blog and like it.

      Verwijderen