donderdag 3 april 2014

Over Liebster Blog Awards en fakkels doorgeven ...

Een weekje geleden maakte iemand me heel erg blij met volgend bericht: 'Wat een geweldige speeltuin, hadden ze dat maar hier in de buurt. Graag wil ik de Liebster Blog Award doorgeven. Je vind de vragen op mijn blog.'.

Dit bericht kwam van Mamaliefde. Een lieve dame met een leuke blog die zelf de Award had gekregen en nu mocht doorgeven aan elf anderen. Ik was eentje daarvan. Met veel vreugde nam ik deze Award aan en hield ik me strikt aan onderstaande spelregels.
  • Geef deze Liebster Blog Award enkel door aan mensen met minder dan 200 volgers en die deze Award nog niet hebben.
  • Geef 11 feiten over jezelf.
  • Beantwoord 11 vragen die de gever van deze Award aan je gaf. In mijn geval mamaliefde.
  • Bedenk zelf 11 vragen om door de geven aan de mensen waar je de Award aan door geeft.
  • Geef aan 11 mensen deze Award door en breng hen hiervan op de hoogte door een bericht te plaatsen op hun blog.
  • Vermeldt in je Liebster Blog Award bericht van wie je de Award kreeg met een link naar haar/zijn blog.

11 FEITEN

1. Chocaholic

Ik ben verslaafd aan Chocolade. Dagelijks moet ik mijn portie hebben of anders word ik humeurig. Een boterham met choco. Chocolade ijs met veel chocoladesaus en hagelslag erbij. Stiekem de paaseieren opeten, koekjes met chocoladetoppings. Werkelijk niks is veilig. Maar hetgeen ik het liefste eet, zijn Ferrero Rochers.


Gelukkig zijn deze parels niet het hele jaar door verkrijgbaar.

2. Over moederliefde

Altijd dacht ik dat mijn liefde voor mijn man het grootste was van heel de wereld. Met beide voetjes word je op de grond gezet bij het krijgen van kinderen. Moederliefde is groter. Moederliefde overtreft alles. Ik zou ze soms kunnen opeten die twee spruitjes van mij zo zot ben ik ervan.

 

3. Eens een opvoedster altijd een opvoedster.

Naast mijn gezin, familie en hobby's heb ik een job die ik ontzettend graag doe. De studies orthopedagogie koos ik heel bewust en geen minuut heb ik er spijt van gehad. Dat ik steeds in het weekend werk is zelfs een leuk detail eraan. Daarvoor ben ik even als poetsvrouw aan de slag gegaan om praktische redenen, maar ergens bleef het aan me knagen dat ik niet meer met mensen kon werken. Zoals ze zeggen zeker: 'Eens opvoedster altijd een opvoedster!'

4. Een droomreis naar Egypte...

Mysterie is iets wat me aantrekt en Egypte is met zijn mummies, piramides en hiërogliefen het land van de mysteries. Een land dat ik samen met mijn gezin eens een bezoekje wil brengen. Een land dat ik wil ontdekken en waar ik de sprookjes uit duizend en één nacht wil zien tot leven komen. Dromen is toch zo leuk.

5. Gevoelig zieltje

Iedereen weet ondertussen dat ik een gevoelig persoon ben en één keer in de maand heb ik nood aan een romantische film. Zo eentje dat onder de categorie: 'Tranen gegarandeerd!' valt. Liefst van al met een pot Ben & Jerry's en een zacht dekentje erbij. Ze zeggen dat huilen immers de beste therapie is om een sterker persoon te worden. Of ze gelijk hebben .?.

6. Poetsen, poetsen en nog eens poetsen

Mijn man komt er gek van en vindt dat ik overdrijf, maar voor mij kan het nooit proper genoeg zijn. Dus als de kinderen slapen of naar school zijn, komt het Mr. propermannetje in me naar boven. Drie keer per week dweilen, ruiten wassen bij het minste vingerveegje erop, kasten uitmesten of rondlopen met een swiffer in mijn achterzak. Mijn dochter die houdt alvast van dat nette huisje en wanneer mama een stofje vergeet dan is zij de eerste om me dit met een wijzende vinger te tonen.

Cedric in jongere jaren!

7. Verzamelwoede

Dat ik graag naai, knutsel, bak, brei, enz. had u vast al gemerkt aan de blog. Maar wat ik nog leuker vind, is alles wat erbij komt. De stofjes, naaigaren, kleurtjes, parels, wol, recepten, boeken en vooral knopen. Ik hou van knopen. Het doet me denken aan mijn meme die vroeger voor het venster zat te naaien. Aan zo een ouderwets kastje waar de naaimachine in zat. En in dat kastje zaten knopen waar ik steeds mee speelde. De ene keer waren ze geld, dan eens brood en soms ook gewoon knopen. Herinneringen zijn niet te koop en moet je zorg voor dragen. Dus iedere knoop die ik zie, is een mooi gedachte.
 
8. Koppig
 
Het is een typische eigenschap van een boogschutter en aangezien ik eentje ben, is dit mijn excuus en anders is het een familietrek. Maar hoe ik het ook draai of keer, 'Ik ben koppig!' , ontzettend koppig. Soms in de goeie zin omdat ik hierdoor het doel dat ik voor ogen heb vaak bereik, maar nu en dan ook in de negatieve zin door geen sorry te willen zeggen als mijn man wel eens gelijk had bijvoorbeeld. Wat zal hij blij zijn te horen dat hij zijn gelijk krijgt. Mijn kinderen hebben het alvast mee van de mama dus.
 
9. Stripboeken en een bad.
 
Ik lees heel graag boeken, maar bij zo een relaxerend badje verkies ik een strip. Liefst niet te moeilijk (suske en wiske hebben veel te veel tekst) en liefst niet te lang (kiekeboe en jommeke zijn ideaal). Wat kan ik daarvan genieten en als ze dan al eens in het water vallen, zijn ze vlugger droog.
 
10. Een beetje ijdel ...


Een fleecetrui en een jeansbroek heb ik liggen in de kast en tijdens een doordeweekse dag zal je me hier zeker mee aantreffen. Soms doe ik zelfs het onkruid uit met mijn kamerjas boven mijn kledij. Maar als ik ergens naartoe moet (huwelijk, babyborrel, familiefeest, enz.) dan doe ik moeite. Niet alleen voor mezelf maar voor allemaal. Dan moet het plaatje kloppen. Juiste das voor de man, juiste jurk voor de dochter, juiste hemd voor de zoon, juiste schoenen voor de mama. Op die momenten ben ik een beetje gezinsijdel om het mooi te zeggen.


11. Muziek en dans

Een paar jaar buikdans heb ik achter de rug maar recent ben ik er even mee gestopt. De uitdaging was weg en ik miste mijn oude groep. Maar ooit start ik opnieuw. Ondertussen oefenen we thuis en als we niet dansen dan zingen we. In de auto, langs de straat of terwijl we koken. Wat maakt het uit als we ons maar amuseren.

 
Zo moeder, zo dochter ...
 
 
11 VRAGEN VOOR MIJ
 

Naast de elf feiten die ik over mezelf mocht geven, stelde mamaliefde me ook 11 vragen. Ze werden onderverdeeld in drie categorieën.

Eerst vier vragen over mijn blog.

1. Wat zijn de hoofd- en sub thema's van jouw blog?

Lang heb ik nagedacht over deze vraag en eigenlijk kwam ik tot de conclusie dat die er eigenlijk niet echt zijn. Misschien schrijf ik nog niet lang genoeg of heb ik er nog niet bij stil gestaan. Als ik dan echt iets moet zeggen dan denk ik dat het momenteel meer gaat over feestjes en leuke uitstappen en minder over naaien.

2. Heb je een doel voor ogen met je blog? Wat wil je bereiken?

Vooral andere mensen met dezelfde interesses wil ik bereiken. Om dingen samen te delen, anderen hun blogs te volgen, enz. Daarnaast wil ik een soort van boek bijhouden voor mijn gezin. Dat we de leuke dingen niet vergeten en een geschreven herinnering hebben.

3. Wat is de leukste feedback die je hebt gekregen op een blog die je hebt geschreven?

Dat ik een leuke blog had van iemand die ik niet ken. Toch wel leuk om te weten dat anderen je blog lezen en leuk vinden. Dus bij deze bedankt aan Claire voor het lezen van Alice in bijzonderland.

4. Wie of wat inspireert je voor het schrijven van blogs?

In eerste instantie mijn kinderen. Het is leuk om te vertellen over wat we met hen doen, wat ik voor hen maak of om gewoon trots op ze te zijn. Daarnaast mensen van andere blogs. Mensen naar wie ik ergens opkijk voor wat ze hebben bereikt. Griet van Emma en Mona is er alvast eentje van. Maar ook An van Jace did it!, Sofie van Spurrewubsie, Mina Dotter, Fien van Staruur, Soetmin van Verne en Jasper of Lobke van Leuke wereld. Allemaal leuke blogs om te volgen en geïnspireerd door te raken.

Dan drie vragen over beeldmateriaal.

5. Wat vind je de mooiste foto die je zelf hebt gemaakt?

 
Een foto van mijn dochter tijdens een vakantie in de Ardennen. De ogen spreken boekdelen.

6. Welke quote inspireert jouw?



Quote

7. Wat is je favoriete pinterest / instagram afbeelding?
Old tv cabinet into sewing cabinet. Such a cool and clever idea.
 
Wat zou ik toch graag zo een kast in mijn huis hebben.

En tot slot drie vragen over mezelf.

8. Wat is je laatste aankoop geweest?

Alina draagt het liefst slaapkleedjes en als het kan zonder mouwen. Omdat ik krap in tijd zat om zelf iets te maken, kocht ik in de h&m een jurkje dat perfect dienst kan doen als slaapkleed (zegt iets over de kleedjes van daar natuurlijk) voor 5 euro. Kind tevreden en ik heb wat tijd om er dan zelf een paar te maken.

9. Hoe maak jij je hoofd leeg?

Iets leuks doen met het gezin, een badje nemen, een beetje naaien, een boswandeling doen, dansen, zingen, een mooie film bekijken, een vriendinnenbabbel, enz.

10. Met welke 5 woorden zou jij jezelf omschrijven?

Creatief, Koppig, Speels, Behulpzaam, Perfectionistisch.

En toen kwam ik tot de conclusie dat ik maar 10 vragen kreeg.

11 VRAGEN VOOR U

1. Wat is jouw favoriete blog en waarom?
2. Wanneer begon je met jouw blog en wat is het leukste blogbericht dat je hebt geplaatst?
3. Geef drie redenen waarom je andere mensen zou aanbevelen om te bloggen?
4. Welke hobby's heb je naast bloggen?
5. Mocht je een reis winnen naar een droombestemming, waar zou je dan naartoe gaan?
6. Wat is je grootste miskoop ooit geweest?
7. Hoe zou je uzelf omschrijven als dier?
8. Wie is je grote voorbeeld in het leven? Naar wie kijk je op?
9. Vrienden komen op bezoek, wat voor lekkers maak jij klaar?
10. Stadsmens of plattelandsmus?
11. Geef de mensen die deze blog lezen een leuke spreuk mee?

11 GENOMINEERDEN

Het grote moment is aangebroken en ik maak de elf winnaars om de fakkel over te nemen bekend. Hopelijk zijn ze er tevreden mee en nemen ze hun tijd om deze ook door te geven.

1. http://lieveke-en-zus.blogspot.be/
2. http://lill-miss-spider.blogspot.be/
3. http://spurrewubsie.blogspot.be/
4. http://staruur.blogspot.be/
5. http://sweetgil.blogspot.be/
6. http://rijanne.blogspot.be/
7. http://prutsemie.blogspot.be/
8. http://oojipie.blogspot.be/
9. http://evadegravin.blogspot.be/
10. http://de3kapoentjes.blogspot.be/
11. http://tsoetekruidje.blogspot.be/

Liefs Stefanie/ Alice






3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je hem ingevuld hebt. Ferrero rocher is ook ontzettend lekker! Stom dat ik maar 10 vragen heb geschreven, moet toch maar beter leren tellen... En allemaal blogs die ik nog niet kende, dat maakt het zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Dank je wel voor deze nominatie. Het overvalt me.
    En ik heb geeneens een dankspeech voorbereid !
    ahum: Dit alles was niet mogelijk geweest zonder..."

    Alle gekheid op een stokje, dank je wel,
    ik zal met graagte de fakkel (eventjes) overnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél erg bedankt!! Ook ik neem graag de fakkel (eventjes) over

    BeantwoordenVerwijderen