dinsdag 15 april 2014

Homemade Mini Couture Part 1 ...

Op 11 maart waren mijn man en ik 14 jaar samen.

Dat werd gevierd met een etentje en cadeautjes. Sinds kort hebben we besloten om een hintlijstje op te maken en het mijne bevat nogal wat boeken, bijna allemaal boeken. Zo zijn we zeker het juiste cadeau te kopen (Ik ken namelijk niks van fietsen en alles wat erbij hoort) en hoeven we niet alles te onthouden als de partner tips geeft (wat we beiden veel doen).

Ik kreeg van mijn man twee boeken cadeau die al heel lang op het lijstje stonden. Eentje ervan was Homemade mini couture van Little miss y & Vermiljoen.

Na het boek helemaal doorgenomen te hebben, viel mijn oog op het halter bovenstuk genaamd 'Whiskers'. Ik besloot deze te combineren met een cirkelrok waarvan het patroon al getekend was(lekker wat tijd uitgespaard). Het stofje lag reeds lang in de stoffenkast. Dit had ik eens gekocht in den beer in Harelbeke maar dan was er nog geen idee voor wat.

 
Voeringstof en stof met Doornroosjeprint (allebei katoen)

Na een hoop gevloek, omdat mijn dochter haar maten en de maten uit het boek niet overeen kwamen en ik dus het kleedje een 8 cm mocht innemen aan het bovenstuk, had ik een jurkje en een zwierige dochter.



De voorkant van de jurk.
Ik stikte onderaan een rood biaislint en in het midden stikte ik een sierlint.


De achterkant van de jurk.

 
Met een truitje.
 
Het volgende project uit de boek ligt al geknipt klaar. SPANNEND ...
 
Nuttige info
 
 
Katoen met print, voeringstof: http://indenbeer.com/
Sierlint en biais: www.stoffenspektakel.nl
Homemade mini couture: www.standaardboekhandel.be
Het patroon: Whiskers uit 'Homemade mini Couture.'
 
 
 
 

















2 opmerkingen:

  1. Ik zag dat je mijn blog volgt, leuk! Ik heb jouw blog ook gelijk even toegevoegd aan mijn leeslijst. Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zouden nog een vind ik leuk knop moeten toevoegen aan de blog. Dank je wel! Groetjes Alice

      Verwijderen