maandag 14 april 2014

Als je patronen combineert ...

Een tijdje geleden, laat ons zeggen september 2013 maakte ik het stoffenspektakel in Gent onveilig en kwam ik naar huis met een grote schat aan stoffen.

 

Wat ik er allemaal ging mee doen was nog niet echt duidelijk. Behalve dan voor twee stoffen.

 
Deze gele tricot stof en de tricot stof met print moesten samen een jurk worden voor Alina in combinatie met groene boordstof. Ik had niet echt een patroon maar wel iets in mijn hoofd. Dus met een beetje knip en plak werk en wat hulp van de naailerares kwam ik tot een leuk resultaat.
 
 
Voor deze jurk werd een smal t-shirt patroon vanuit de Ottobre verlengd en dan in drie stukken gedeeld. Tussen de zijnaden stikte ik groene paspel en voor het middelste deel en de kraag gebruikte ik groene boordstof. Deze boordstof verstevigde ik ook voor de kraag. De kraag werd deze vanuit het boek: 'Stof voor durf het zelvers!' Maar ik maakte hem niet in het midden maar een beetje meer zijwaarts. Het jurkje met model ziet er als volgt uit:
 

 
Het vestje kocht ik in de Zara en had dezelfde print als één van de panters in de stof.

 
Cedric staat hier niet in de hoek, maar wou ook mee op de foto. Alleen vergat hij te lachen.

 
Pose aannemen.
De bruine kousen kocht ik in de Veritas en de schoenen komen van Juul & Guust.
 
De dochter was tevreden, dus moeder natuurlijk ook.
 
 
Nuttige info
 
Gele tricot en tricot met print: www.stoffenspektakel.nl
Groene boordstof, versteviging en paspel: www.soldeur.be
Vestje in luipaardprint: www.zara.com
 
 





1 opmerking: