dinsdag 18 maart 2014

Moeder dochter rokje.

Een tijdje geleden ging ik shoppen met een goeie vriendin en shop till you drop buddy Inne. Sinds ik zelf naai, vind ik echter niet zo vlug meer mijn goesting. Met als gevolg dat een volledige dag Gent enkel een sjaal had opgeleverd. Tenminste dat dacht ik. Want net voor we naar de parking wilden gaan, ontdekte ik Artevelde stoffen op de vrijdagmarkt. Dus ging ik niet naar huis met alleen een sjaal, maar ook met een stofje.
 
Het werd een stof van Dapper en zou een eerste rokje voor mezelf worden en om eens gek te doen ook een rokje voor Alina. Het bekende boek van mme Zsazsa 'Allemaal rokjes' werd boven gehaald en ik besloot om de klokrok te maken. Voor Alina werd het een elastische tailleband rok à la Mina Dotter. Een beetje hulp in de naailes en een stukje thuis met zelfstudie gaven dit resultaat.
 
 
Dochterrokje


Mamarokje
 
Nog de gepaste topjes, kousen, truien en schoenen erbij en een stel zelfgemaakte juwelen.
 

 
De oorringen maakte ik door stofknopen op oorstekers te kleven. De haarspelden waren eveneens stofknopen die op spelden werden gekleefd.
De kettingen waren repen stof waar houten kralen in verwerkt zitten.
 
Het resultaat op de levende paspoppen:
 
 
 
 
 
Nuttige info
 



Stof dapper en voeringsstof: Artevelde stoffen
                                              Vrijdagmarkt 48
                                              9000 Gent
                                              www.arteveldestoffen.be

Fournituren: Covanex
                     Hoogstraat 57
                     8580 Avelgem

Stofknopen voor haarspelden en oorringen: www.soldeur.be

Onderdelen Juwelen: www.debanier.be

Parels voor in ketting: restje uit Alina haar knutseldoos.




 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen