dinsdag 18 maart 2014

Kerstavond en de colsjaal.

Op kerstavond had ik ervoor gekozen om te werken en daarom had ik de eer om de cadeautjes te kopen. Cadeautjes kopen doe ik graag en als het budget niet zo groot is nog liever. Want dan moet je creatief zijn.

Hier en daar had ik al hints opgevangen van wat iedereen wou en één zo een hint was een colsjaal. Het budget liet echter niet toe om deze gemaakt te kopen. Dan maar iets anders zoeken, dacht ik. Maar bij het binnen wandelen in de Veritas ontdekte ik dit.

 
Kleur is moeilijk zichtbaar op de foto maar het is donkerblauw.

Je kent het wel. Het steeds vaker opduikende principe, nl 1 bol wol = 1 sjaal. Oorspronkelijk was het bedoeld voor een gewone sjaal, maar een colsjaal dat moest ook wel lukken. Mijn dikste breinaalden erbij.
 
Breinaalden nr.20 is echt wel groot.
 
Een uurtje breien in een rechte steek, de uiteinden aan elkaar haken en voilà: 'een colsjaal!' Nog vlug mijn label eraan hangen en cadeautje is klaar.
 
 
 

Nuttige info
 
 
Wol en breinaalden: www.veritas.be


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen