vrijdag 21 maart 2014

Een hemdje voor Cedric.

Een paar weken geleden wou ik me aan iets moeilijks wagen in de naailes, nl een hemd.

Een uitdaging om verschillende redenen want ik had nog nooit een hemd gemaakt, had wat schrik voor de mouwen en de kraag en eigenlijk haat Cedric hemden. Dus misschien zou ik al dat werk voor niks doen.

Toch wou ik het erop wagen. In den beer in Harelbeke kocht ik een eenvoudig Burda Patroon 9592 voor een hemd en een leuk ballonenstofje in combinatie met een effen rood katoentje.

Aan de slag dan maar. Na een paar uren geknoei, hulp van de naailerares en een aankoop van nieuwe knopen kwam ik tot dit resultaat:



 
 
Voor een eerste hemdje vind ik het een redelijk resultaat (soms mag een mens eens trots zijn op zichzelf). Maar met model erin vind ik het nog beter en het leukste van allemaal.
 
'Hemdjes gemaakt met moederliefde zijn wel cool'
 



 
Het is een model die kleine kapoen van mij!
 
Nuttige info
 
Stof, knopen, patroon, versteviging en naaigaren: www.indenbeer.com

 

2 opmerkingen: