dinsdag 1 oktober 2013

Haartjes...

Soms heb je van die kindjes met van die weerbarstige haartjes. Van die haren die je een halfuur moet kammen tegen dat alle knopen weg zijn. Van die lange haren die alle kanten willen opspringen.
Zo een haren heeft mijn dochter Alina.

 
Van wie ze het cadeau heeft gekregen, van de mama denk ik. Al ben ik het eerder zeker.
Het ergste aan die mooie, lange, eigenzinnige lokken, ze brengen stress met zich mee. Alina ziet me nog maar komen met de borstel of het is al van: 'Ai, dat doet pijn!, Hoe lang gaat het nog duren!, enz.
Daarom ging ik op zoek naar dingen die me zouden helpen om de haren de baas te kunnen.
Een eerste handigheidje dat ik vond, was een speciale kam bij mijn kapper van dienst.
 
De naam: 'TANGLE TEEZER!'

Hoe ziet het eruit:
Je gebruikt dit als een gewone kam maar door zijn vele kleine tandjes en speciale vorm borstel je de haren van je kind veel gemakkelijker. En het grote voordeel: 'Het doet geen pijn.'
De kam was voor mijn dochter echter niet voldoende. Daarom bleef ik zoeken naar iets bijkomstig. Wat was ik blij bij het vinden van 'de blauwe fee!'
Voor de verandering en omdat ik geen zin had om te wachten op een afspraak besloot ik om met de kinderen naar Kreatos te gaan. De zoon zijn haren wassen, kammen, knippen en blazen was een kleine moeite. Maar dan was Alina aan de beurt. Het wassen verliep vlotjes maar net wanneer de kapper dacht met zijn Teezer de haren even makkelijk te kunnen doorkammen, liep het mis. Geen probleem, even de blauwe fee boven halen, een paar keer spuiten en weg was het probleem.
Mijn reactie: 'Geef me maar zo een flesje mee naar huis!'
 
 
Zo gezegd, zo gedaan. Weg alle kamstress en zelfs mijn eigen lokken kam ik nu met alle gemak door.
 
 
Vlechten gaat nu stukken beter met die gladde haren. Hoe ik die vlechten maak, leg ik later eens uit.
 
Nuttige info
 
Tangle Teezer is te koop in bijna iedere kapperszaak. De mijne haalde ik bij:
                                                        Carré Noir
                                                        Oudenaardsesteenweg 23
                                                        8580 Avelgem
Het prijskaartje: Tussen 20 à 25 euro.
'De blauwe fee' kocht ik in: Kreatos
                                             Doorniksesteenweg 77
                                             8580 Avelgem
Volgens mij is deze echter in iedere Kreatos te koop.
Het prijskaartje: Zo een 15 euro.
 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen