donderdag 18 juli 2013

Een eerste doe het zelf jurkje!

Sinds enkele maanden volg ik naailes in Kortrijk. Het is een superhandige les omdat je zelf mag beslissen wat je maakt en je vragen kan stellen wanneer je vast zit. Zo hoef ik niet eerst een jaar keukenshorten en pyjama's te maken voordat ik leer hoe je kinderkledij in elkaar steekt.
Tijdens zo een les wilde ik me wel eens wagen aan een jurk voor mijn dochter Alina.
Mijn inspiratie haalde ik uit het alom bekende boek:


Gemaakt door een bekende blogster wiens blog is: http://emmaenmona.blogspot.be/

Ik maakte de basisjurk (jurk met rechte rok) en breide zelf een riempje voor erbij. Voor het riempje gebruikte ik kleuren die terugkwamen in het kleedje. Ik naaide er 'uiltje' op, verwijzend naar de uiltjes op de stof. Omdat mijn dochter een hekel heeft aan naden die ze kan voelen, stikte ik sommige vast. Ik gebruikte ook overal voering. Zo waren alle voelbare naden mooi weggewerkt. Het resultaat mag gezien worden en mijn dochter is superblij.
 
Het riempje

Kleedje met riem

Kleedje zonder riem voorkant

Kleedje zonder riem achterkant
 
Mijn prinsesje met haar kleedje aan. Het riempje vindt ze niet zo leuk dus wordt het zonder gedragen.

Nuttige info
 
De stof:           http://www.stoffenspektakel.nl/
De wol:           een restje.
De blinde rits: Veritas www.veritas.be
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen