zaterdag 30 maart 2013

Kussens!

Als eerste naaiproject wou ik iets eenvoudig.

Dus schuimde ik het internet af op zoek naar deftige tutorials die een mooi en haalbaar naairesultaat hadden. Al vlug kwam ik terecht op de blog van Mina dotter. Daar stond een prachtige handleiding van hoe je een kussensloop moest maken.
 
Het idee was er, nu de stofjes ...
 

Voor Cedric koos ik een stofje van Cars (I know, niet echt origineel, maar mijn zoontje is er stapelzot van).
 

Voor Alina werd het dit prinsessenstofje. Kwestie van in de anti-originele sfeer te blijven ;-).

Dan nog een bijhorende roze en rode paspel en de naaigaren.

Naaimachine klaarzetten, stofjes bij de hand en de naaischaar in de aanslag. Het resultaat na een drietal uurtjes werk (ik ben beginner dus het stofje ging nog niet zo vloeiend door de machine):
 
Twee prachtige kussenslopen. Opvullen met de ultrazachte, reeds op maat gemaakte en supergoedkope Ikeakussens en klaar is kees.
And the kids ... 'They love it!'
 
 
Nuttige info
 
De stof, paspel en naaigaren: Soldeur
                                               Zwevegemsestraat 97
                                               8500 Kortrijk
                                               056/22.40.71
De opvulkussens: Ikea
                             Maaltekouter 2
                             9051 Sint-Denijs-Westrem
                             02/719.19.22
Het patroon: http://polkadotjes.blogspot.be/2011/01/tutorial-voor-een-kussensloop.html
 
Tips en tricks
 
Bij het maken van de kussens koos ik voor een stof met tekeningen. Bij het eerste kussen van Cars maakte ik echter een typische beginnersfout.
 
 
Zoals je ziet, loopt de stof langs de achterkant hier niet correct door. De twee achterpanden staan omgekeerd. Om dit niet tegen te komen (als beginner zijnde) kun je twee dingen doen. Ofwel een stof kopen dat in alle opzichten gelijk is (zie de stof die gebruikt werd bij de kussensloop van Mina dotter) of na het uitknippen de voor en achterpanden correct op elkaar te leggen zodat je weet wat je moet omzoomen en vastnaaien.
Resultaat van mijn tweede kussen:
 

Geen prinsessen op hun hoofd = Missie Geslaagd!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen