donderdag 7 maart 2013

Allemaal poppetjes.

Met een rechte steek kom je al een heel eind ver. Maar met nieuwe dingen aanleren kom je nog veel verder. Daarom besloot ik om mezelf de averechte steek eigen te maken.
Wanneer je de rechte steek en de averechte steek afwisselt, bekom je de tricot steek. Hierdoor krijg je in je breiwerk een mooie kant en een lelijke kant. (Dit wordt ook de rechte en de averechte kant genoemd.) Met deze steek maakte ik mijn eerste poppetje.


Aangezien ik niet altijd een geduldig persoon ben en niet kon wachten tot ik het perfecte opvulsel had, vulde ik dit popje op met watten. Dit was niet één van mijn beste ideeën en een tweede keer die fout maken zou ik zeker niet doen. Gepast opvulsel is dus aan te raden.


Daar Alina al een hip minitasje had gekregen, was het gemaakte popje voor Cedric. Net zoals verwacht, vond Alina het popje van Cedric leuker dan de handtas en kwam al snel de vraag of ik voor haar ook een popje wou maken. Alleen was Cedric's versie niet goed genoeg en wilde ze het lollipopje. Een moeilijker model waarbij ik moest leren om steken te meerderen en te minderen.
 


Omdat het popje lange armen en benen had en breien hiervoor geen optie was, mocht de punnikklos boven worden gehaald. Gelukkig had ik nog zo een klosje liggen vanuit mijn eigen kindertijd en kon een priem vanuit vader zijn gereedschapskist dienst doen om de lussen los te trekken.


Na een tijdje kwam ik tot dit resultaat. Deze keer met het gepaste opvulsel ;-).

 

Op naar het volgende project ...

 
Nuttige info
 
 
De breiwol:   Leftovers
Het Patroon:  'Steek voor steek!' van Jane Bull
De opvullig: Hobby Time Lerouge in Ooigem  http://www.hobbytime.be/
 
 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen